טיפול שמרני בשחיקת סחוסים

במחלות הקשורות לעולם האורתופדיה ניתן לטפל בשני אופנים: טיפול שמרני וטיפול ניתוחי. במרבית המקרים ממליץ הרופא על טיפול שמרני טרם ביצוע הליך ניתוחי. שחיקת סחוס היא מחלה אורתופדית נפוצה אשר לה גם דרכי טיפול שמרניות העשויות לסייע בפתרון הבעיה עוד קודם הצורך על הליך ניתוחי.

סובלים משחיקת סחוס כף היד, הברך או הירך? המאמר הבא בדיוק בשבילכם

פעילות גופנית

ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע עד כמה שאפשר תוך הקפדה על רמת הלחץ והעומס המופעל יכולה לסייע במצב של שחיקת סחוס, כמו הליכה, רכיבה ואף שחייה. 

פיזיותרפיה

אימון פיזיותרפיה עשוי לתרום רבות למצבי שחיקת סחוס. תרומה זו מתבטאת בדרך כלל בשיפור תבנית הליכה, טווח תנועה, חיזוק שרירי ועצבי ואף בהפחתת כאב מקומי. שחיקת סחוס הברך או הירך למשל עשויים להוביל לירידה באיכות החיים, שכן מרבית תפקודנו תלוי ביכולת תנועתנו ממקום למקום. אז טרם החלפת מפרק ירך בהליך ניתוחי, זוזו קצת. 

ירידה במשקל

ידוע כי לתזונתו של האדם השפעה רבה על בריאותו ועל כן ניתן לראות אנשים רבים הסובלים ממחלות שונות לצד השמנת יתר. אנשים הסובלים משחיקת סחוס לצד השמנת יתר הטיפול בכך יחל מתהליך ירידה במשקל, שכן משקל עודף יוצר לחץ רב יותר על המפרקים ואף לכאבים. עם זאת, ירידה במשקל עשויה להקל עד מאוד, שכן הלחץ המופעל על המפרקים יורד משמעותית. חלק מן המטופלים הסובלים משחיקת סחוס לצד השמנת יתר מקבלים המלצה לבצע ניתוח הרזיה במרפאה גריאטרית. את השפעת הירידה במשקל ניתן לחוש במדדים רבים מהם אדם מן הממוצע עלול לסבול: סכרת, לב, לחץ דם ועוד בגיל כזה או אחר.

טיפול הידרותרפי 

דרך נוספת ונפלאה לחיזוק שרירי הירך או הירך למשל, תוך שיפור טווחי התנועה והפחתת הכאב היא באמצעות טיפול הידרותרפי, המתבצע במסגרת מים. הם, ללא כל ספק, תורמים רבות לסובלים משחיקת סחוס. 

תרופות

הטיפול השמרני באמצעות תרופות נחלק לתרופות נוגדות כאב או דלקת. ראשית, רצוי להתחיל מתרופות פשוטות ומוכרות המסייעות לכם בעת תחושת כאב, ורק במידה ואינן מועילות לפנות לרופא לקבל תרופות חזקות יותר. מלבד השימוש בתרופות, כיום ניתן גם לקבל זריקות משככות כאב המוזרקות אל המפרק הפגוע. תרופות נוגדות דלקת ניתנות בדרך כלל כאשר המטופל חש החמרה בתחושותיו בעיקר לאחר מאמץ גופני. עם זאת, אין ליטול אותן לפרק זמן ממושך למדי אלא להיצמד להוראות הרופא. 

Related Post

דגי קוי מחיריםדגי קוי מחירים

דגי קוי, סוג של קרפיון שמקורו במזרח אסיה, הם תוספת פופולרית לבריכות חיצוניות ואקווריומים ברחבי העולם. בפוסט זה בבלוג, נדון במחירים של רכישה, תחזוקה וגידול דגי קוי, ונספק טיפים לקנייה

דילוג לתוכן